چطور میل جنسی مون رو کنترل کنیم

میل جنسی هم مثل بقیه میل های انسان مثل غذا خوردن، محبت و … به صورت طبیعی قرار داده شده وما نباید از داشتن این میل ناراحت باشیم یا احساس گناه کنیم، اما اگر این میل رو کنترل نکنیم میتونه تمام زندگی ما رو تحت تاثیر قرار بده و تبدیل به یک مانع بزرگ برای به دست آوردن موفقیت در زندگی بشه و حتی سلامتی رو هم به شدت تحت تاثیر قرار بده.

— در پایان این مقاله، میتونید شیوه هایی که خودتون میل جنسی تون رو کنترل کردید برامون تو قسمت نظرات قرار بدید تا بقیه هم بتونن از اون ها استفاده کنن.

مقاله زیر از نی نی بان گردآوری شده:

همه ی امیال مثبت و مفید هستند به شرط آنکه مهار شده و تحت کنترل باشند.افراط در ارضای جنسی و کنترل نکردن آن هم تعادل عصبی شما را به هم می ریزد و هم بخش زیادی از نیروهای حیاتی و قوای مغناطیسی شما را کم می کند.رابطه زناشویی پایه و اساس زندگی مشترک و مایه آرامش و اشتیاق زوج ها است اما گاهی پیش می آید که زن و مرد میل زناشویی خود را از دست می دهد یا برعکس دچار افزایش میل زناشویی یا عطش جنسی می شود. هر دوی این موارد اختلال محسوب می شوند و عامل بروز مشکلاتی در زندگی مشترک هستند.

توصیه های مفید برای کم کردن میل جنسی
۱-سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.

۲- از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید.

۳- از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده جدا” خودداری کنید و به محض مواجه شدن با این امور چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کنیددوستان آنقدر اینترنت مطالب خوبی دارد که لزومی ندارد تصاویر منحرف را نگاه کنید.

۴- از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های جنسی وتحریک کننده و فکر کردن در این امور جدا” پرهیز کنید.

۵- از خوردن موادغذایی که محرک است مانند: خرما، پیاز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز، غذاهای پرچرب، حتی المقدور اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا کنید.

۶-قبل از خواب حتماً” مثانه خود را تخلیه نمایید.

۷- از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز کنید (به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن).

۸- هیچ گاه بدن عریان خود را در آینه نگاه نکنید.

۹- از دست ورزی اندام جنسی خود اجتناب کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی دست ورزی نکنید مخصوصاً هنگامی که در رختخواب هستید.

۱۰- هرگز به رونخوابید.

۱۱- به منظور تخلیه انرژی زاید بدن به طور منظم و زیاد ورزش کنید.

۱۲- هیچ گاه بیکار نباشید و برای اوقات فراغت خود برنامه داشته باشیدو آن را با مطالعه، ورزش، زیادت عبادت کتاب و …پر کنید.

۱۳- هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباشید.

۱۴- هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، در مکان خلوت و دور از نظر دیگران بسر نبرید بلکه در مجالس عمومی وارد شوید و در آنجا به سر برید بهترین روش پیشنهادی در این حالت این است که به دوستانتان تلفن زده وبا انها مدتی صحبت کنید.

۱۵- هفته ای یکی دو روز روزه مستحبی بگیرید و اگر توان آن را ندارید روزه اخلاقی بگیرید؛ یعنی، میزان صرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش و تعداد دفعات غذا راکاهش دهید و به حداقل خوراک اکتفا کنید.

۱۶- با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت آمیز با آنها خودداری کرده واز نرمی و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید.

۱۷- هیچ گاه با نامحرم و جنس مخالف در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی نمانید، حتی برای آموزش و …

۱۸- قرآن زیاد بخوانید و درباره معانی آیات آن فکر کنید

۱۹- تا قبل از اینکه شما را خواب نگرفته به رختخواب نروید (سعی کنیدزمانیکه می خواهید به رختخواب بروید با خواندن کتاب یا تماشای تلویزیون افکار جنسی را از خود دور کنید).

۲۰- به محض بیدار شدن رختخواب را ترک کنید.

۲۱- اگر قصد استحمام داریدو مورد هجوم افکار جنسی واقع هستیداز استحمام خودداری کنید.

۲۲- زمانی انسان استمناء می کند که تحریک شده باشد پس بار دیگر میگویم از فکرهای بد چه صحنه هایی که قبلاً دیده اید و چه مواردی که به اقتضاء جوانی خود دوست دارید جدا خودداری کنید بار دیگر تاکید می کنم تا قبل از اینکه شما را خواب نگرفته به رختخواب نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

رفتن به نوار ابزار