سفر به جنگل های افراتخته و دریاچه چورت

برای کسی که تا به حال جاده شمال رو تجربه نکرده، دیدن مسیر سر سبز و جنگل های بین راه واقعا آدمو هیجان زده میکنه، حرکت از بین کوه های جنگلی، طبیعت سبز،آبشار های خنک و قشنگ، هوای پاک و یک عالمه ندیدنی هایی که باید دید…سفرنامه مختصری که در ادامه نوشتم، تجربه سه روز گشت و گذار در استان های شمالیه که امیدوارم دوستان دیگه ای که قصد سفر به اون منطقه رو دارن، از خلاصه این سفر استفاده کنن.

روز‌اول:
صبح یه توقف کوچیک در امامزاده حضرت قاسم داشتیم که بچه ها یه آب به دست و صورتشون بزنن…اما نکته جالب،قبرهای داخل امامزاده هست که توی طبیعت سبز اونجا آدم احساس میکنه از جاشون راضی هستن…شاید اگه شب میومدیم یکم هیجان هم داشت 🙂

– حرکت به سمت آبشار شیرآباد:

تابلو مسیر آبشار شیرآباد از سمت میدان خان ببین(حوالی علی آباد کتول) مشخص است
آبشار اول چون تلفات زیادی داشته دیگه اجازه نمیدن شنا و آب بازی کنی،اما آبشار دوم و بعدی ها آزاده!!! البته بهتون دستبند نمیزنن و شما می تونید از روی صخره ها داخل آب بپرید، اما خب فقط پریدن با شماست، برگشتنتون دیگه با خداست !

– جنگل افراتخته(روستای افراتخته)

راهنما میگفت این جنگل قسمتایی داره که درختای چند میلیون ساله داره! (چطور میشه؟؟!!) حدودا دو ساعت و نیم راه رفتیم تا رسیدیم به چشمه، البته خلاف اسم جنگل(افراتخته) درخت افرا زیادی ندیدیم اما یک عالمه گونه های مختلف گیاهی دیدیم و همینطور قسمتی که قبر گبر ها بوده و در نهایت هم به چشمه رسیدیم که از دو تا لوله (ازین مشکی پلاستیکیا-هرچی فکر کردم اسمشون رو بلد نبودم) و یه ذره آب تشکیل شده بود(بابا ما فکر میکردیم الان جامه میدریمو  میپریم تو آب، اخه این چه وضعشه 😀)
…حالا اگه شما رفتید از لیدر بخواین تور حیوون شناسی ببردتون،شاید یکم مهیج تر بود و حداقل قسمت شد داخل دهن و معده پلنگی،خرسی چیزی رو از نزدیک مشاهده کردید!
– برگشتیم خونه،پنج ساعت رفت و برگشتمون طول کشید،واقعا خسته بودیم و صف حمام (پشت سر بانوان عزیز)هم نمیذاشت آقایون طفلکی دو قطره آب برای رفع خستگی به سر و روشون بزنن، هرچند که هوا هم سرد بود اما همه اینا عین یه ریگ توی دل جنگل با عظمت حل شده بود،انگار که ما هم بخشی از جنگل های سر به اسمون کشیده بودیم و مشکلات اثری رومون نداشت(البته یه چند تا استثنا هم داشتیم که خوب تو جنگل حل نشده بودن 😃 )

– روز دوم:
صبح بعد از صبحانه راه افتادیم به سمت:

دریاچه چورت

که قرار بود ۲ تا ۳ ساعته برسیم، عجب جاده قشنگی داره که البته با انتخاب یه مسیر اشتباه مسیر ۲ یا ۳ ساعته مون تبدیل شد به ۶-۷ ساعت…

دریاچه چورت واقعا جای قشنگیه، کنارش حسابی میشه کمپ زد،فقط از انتهای جاده اتوبوس نمیره و اگه بخواین باید برید روستای چورت و از اونجا با نیسان برید یا برید انتهای جاده و یه ده دقیقه به سمت دریاچه پیاده روی کنید. اگه هم ماشین آفرود،شاسی بلند یا پراید دارید که دیگه راحت تا کنار دریاچه میتونید برید.😉
فقط حیف که آب دریاچه واقعا کم شده… کاش چند سال دیگه بازم دریاچه چورتی وجود داشته باشه🙄😣
خلاصه شب کمپ زدیم و یه خواب حسابی…

توضیحات بیشتر
۱- نگهبان های بومی اون منطقه بعدا توضیح دادن که دریاچه چورت در واقع یه آبگیره که از آب شدن برف های روی کوه به وجود اومده و از نظر اون ها دریاچه الن دان که نزدیکتر هم هست قشنگ تره… ۲- ما که وقت نکردیم، اما شما حتما باداب سورت رو برید، میگن شامل دریاچه های رنگی و قشنگیه که خواص معدنی و ویژه ! هم داره.

چی لازم دارید:

هزینه ها: تور برای ما ۲۲۰ هزار تومان ( اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) دراومد که شامل یک شب ویلا بود ( که البته با اینکه راهنما بهمون قول ویلای ۵ اتاقه داده بود، ویلا کوچیک بود و تعدادی مون مجبور شدیم بیرون چادر بزنیم.) و یک وعده صبحانه و یک وعده ناهار…جمعامن ۲۵۰ هزار تومان هزینه کردیم. –تجهیزات مورد نیاز: اگر قصد کمپ زدن دارید، چادر، کیسه خواب، آب به میزان لازم به خصوص کنار دریاچه، گاز مسافرتی برای گرم کردن و درست کردن غذا، کفش و دم پایی، آمادگی لازم برای ۵ ساعت پیاده روی، پانچو و تجهیزات لازم برای استقرار زیر بارون هم فراموش نشه

در نهایت اگر شما هم خاطره ای، سفری و توضیحی در زمینه ایران گردی و جهان گردی دارید، با ما به اشتراک بذارید

ارسال مطلب

4 thoughts on “سفر به جنگل های افراتخته و دریاچه چورت”

  1. گزارش سفرهاتون خیلی جذاب توصیف می شه
    معلوم میشه حسابی بهتون خوش می گذره
    امیدوارم دلتون شاد و همیشه به سفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

رفتن به نوار ابزار