برای کنکور، خفن برنامه ریزی کنید!

اولین بار که برای کنکور برنامه ریزی کردم، با خودم عهد کردم روزی ۱۰ ساعت درس بخونم، اون موقع به زور روزی یه ساعت درسای مدرسه رو میخوندم، اما خب باید کنکور قبول میشدم، پس یه برنامه خیییلی قوی لازم داشتم! به خودم گفتم روزی ۱۰ ساعت درس میخونم.همه درسای سختو یاد میگیرم، و حسابی رتبه خوبی میارم!

میدونید چی شد؟ روز اول کلا بعد از ۳ ساعت مغزم پوکید، روز دوم یکم بین درس خوندن کارای دیگه کردم و با خودم گفتم از فردا جبران میکنم و روز سوم تقریبا گفتم بذار از شنبه شروع میکنم!

به خاطر همینه که یه برنامه ریزی درست، که بتونید بهش عمل کنید واقعا مهمه!! اینکه یکدفعه وارد سختی نشید و کم نیارید! در زیر به نقل از سعید تجریشی، رتبه‌ی ۵ کنکور سراسری سال ۸۹ شیوه برنامه ریزی رو براتون آوردم، باشد که شما حداقل بهتر از اولین بار من برنامه ریزی کنید:

ارادانمند: مازیار

_______

برنامه به ۳ نوعِ بلند مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شود. در این‌جا بیش‌تر می‌خواهم راجع به برنامه‌ی کوتاه‌مدت (هفتگی) که البته تقریباً از روی برنامه‌ی میان‌مدت (آزمونی یا ماهانه) تعیین می‌شود، صحبت کنم.

مراحل برنامه‌ی هفتگی به شرح زیر می‌باشد:

مرحله‌ی اول: قبل از شروع برنامه‌ریزی هفتگی،‌ لازم است میزان ساعتی را که قصد دارید و می‌توانید در طول هفته مطالعه کنید، مشخص کنید. اگر توانایی شما مثلا ۲۰ ساعت در هفته است برنامه‌ی اولیه‌ی هفتگی خود را نیز بر همین اساس تنظیم کنید؛ نه خیلی بیش‌تر و نه کم‌تر.

اگر عادت به زیاد خواندن ندارید، برنامه‌ی خود را سنگین نچینید چون اگر هم بتوانید آن را اجرا کنید قطعاً در هفته‌های بعد،‌ کم خواهید آورد؛ پس چه به‌تر که آهسته و پیوسته پیش بروید و آرام‌آرام ولی مداوم تلاش خود را متناسب با توانایی‌هایتان افزایش دهید.

برای خوندن ادامه، برید صفحه بعد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

رفتن به نوار ابزار