جمع‌بندی: بنابراین تا آخر امتحانات پیش ۲ حتما باید موارد زیر را انجام دهید:

دوره‌ی ۱) درس‌های پیش ۱ و پایه‌ای را که در ترم اول خوانده‌اید بار دیگر مرور کنید و یادآوری کنید و اشکالات خود را برطرف کنید (عید نوروز).

دوره‌ی ۲) درس‌های پایه‌‌ای که تا به حال هرگز نخوانده‌اید را باید در دوره‌ی دوم بخوانید، این دوره حدود یک ماه است و در آن علاوه بر درس‌های پایه‌ی جدید، درس‌های پیش ۲ را نیز به طور موازی بخوانید (۲۰ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت).

دوره‌ی ۳) در امتحانات پیش ۲،‌ کل مبحث‌های پیش ۲ را جمع کنید و تست بزنید تا بعدا فقط نیاز به مرور داشته باشید (۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد).

تذکر مهم: در دوره‌ی چهارم (۷ خرداد تا هفته‌ی قبل از کنکور) که بعدا در مقاله‌ای جداگانه راجع به آن توضیح خواهم داد،‌ قرار است آزمون‌های جامع بدهید و فقط یک بار دیگر مطالب را مرور سریع بکنید؛ بنابراین باید تا آخر امتحانات پیش ۲، تمام مطالبی که می‌خواهید بخوانید دوره شده باشد پس درسی را برای خرداد باقی نگذارید.

این دو ماه (البته از الان یک ماه و نیم) را خیلی جدی بگیرید. اگر در این ۲ ماه خوب عمل کنید به طور حتم از خیلی از رقیبان خود جلو خواهید افتاد و به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید. داشتن برنامه در این مدت بسیار بسیار مهم است،‌ چون نداشتن آن باعث سردرگمی و استرس خواهد شد. این مطالبی که در این مقاله عنوان شد یک برنامه‌ی کلی و بلند مدت برای این ۲ ماه بود که خودتان باید به صورت ریزتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. اگر سوالی داشتید، حتما بپرسید تا بتوانیم بیش‌تر کمکتان کنیم.

توصیه‌ی دوستانه
به‌نام حضرت دوست که هر چه دارم از اوست

همین دو سال پیش و همین موقع‌ها بود که آزمون جامع اول سنجش رو دادیم. اصلا اون موقع به یک‌رقمی شدن توی کنکور فکر نمی‌کردم. به نظرم غیرممکن بود برام. احساس می‌کردم بین ۵۰ تا ۲۰۰ می‌شم. یادمه دوران عید خیلی تلاش کرده بودم که قبل از عید رو جبران کنم و درس‌های پایه رو تموم کنم و بیش‌تر هم مرور کنم، ولی نشد. فکر کنم تا حدود ۲۵ یا ۲۶ فروردین طول کشید تا یه دور پایه رو خوندم و پیش یک رو هم خیلی سریع مرور کردم.

در این دوران، دو سه روز در هفته مدرسه می‌رفتم. اکثر درس‌ها تموم شده بودند. درس‌خواندن در خانه کمی برایم سخت بود. برای همین روزهای فرد به کتاب‌خانه‌ی کنار خانه‌مان می‌رفتم و درس می‌خواندم. بعد از عید تقریبا هر روز دینی می‌خواندم و روزبه‌روز سرعت مطالعه‌ی دینی‌ام افزایش یافت. هر شب هم در برنامه‌ام ادبیات موضوعی قرار داشت که گاهی قرابت معنایی و تاریخ‌ادبیات بود و گاهی آرایه‌های ادبی و لغت‌ها. بعد از عید خیلی انگیزه داشتم و تلاشم را چند برابر کرده بودم. کل درس‌هایی را که باید برای کنکور می‌خواندم در یک کاغذ نوشته بودم و وقتی می‌خواندم و مرور می کردم، یک تیک جلوی آن می‌زدم و اگر مشکل خاصی در آن داشتم، جلوی آن می‌نوشتم. شب‌ها حدود ۱۰، ۱۱ می‌خوابیدم. از نماز صبح به بعد غالبا بیدار بودم و درس می‌خواندم و بعد از ظهر حدود ۱ ساعت می‌خوابیدم. بعد از عید خلاصه‌هایم را تکمیل کردم و از آن به بعد برای مرورها، یک دور سریع خلاصه را نگاه می‌کردم و زود می‌رفتم سراغ تست‌زدن. معمولا یک بعداز ظهر در هفته را کاملا تفریح می‌کردم تا انرژی دوباره بگیرم.

این‌ها را گفتم تا به شما گوش‌زد کنم، از بعد از عید خود خیلی خوب استفاده کنید. خیلی موقعیت خوبی است اگر تا الان هم خوب نبودید، از هم‌اکنون تلاش خود را بیش‌تر کنید و نگران نباشید.

پیش به سوی موفقیت با توکل بر خدا

منبع : انتشارات فار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

رفتن به نوار ابزار