احساس خجالت در برقراری ارتباط و صحبت با نامزد

اتاق سوال و جوابدسته بندی: ازدواجاحساس خجالت در برقراری ارتباط و صحبت با نامزد
ناشناس 6 سال قبل

سلام.اگر امکان داره بنده رو راهنمایی کنید ممنون مشکل من اینه که هر وقت می خوام با شوهرم صحبت کنم شدیدا احساس خجالت و شرم و حیا بهم دست میده و یه بعض سنگینی در گلو ایجاد میشه که نمیتونم حتی یک کلمه بگم و تمام لب و دهنم خشک میشه و قلبم به تپش شدید میفته البته ما هنوز در دوران نامزدی هستیم و می خواستم اگر امکان داره یه راه حلی بهم نشون بدید چون من اگر نتونم حرفمو بزنم یا چیزی بپرسم و بخوام واقعا با این وجود نمیتونم شناخت بیشتری از همسرم پیدا کنم و دائم خودم رو به این خاطر سرزنش میکنم البته نه این که بگم رفتار همسرم باعث میشه نه ایشون خیلی متین و خیلی با خنده رویی سعی میکنه بهم آرامش بده تا من حرفمو بزنم ولی نمیتونم بغضم رو بخورم و حرفمو بزنم و شدیدا دچار مشکل هستم البته همه اینها هم همه از خجالت نیست بلکه فکر میکنم شاید دلیل دیگه ای هم داشته باشه که نمیدونم یا شاید هم طبیعیه و من خیلی حساسم لطفا راهنمایی کنید ممنون

2 پاسخ
مشاور سوزان 6 سال قبل

سلام دوست عزیز
این مورد می‌تونه ریشه در کودکی شما و یا سبک زندگیتون داشته باشه.
چه تصوری باعث میشه که شما از صحبت کردن خجالت بکشید؟ آیا ترس از عکس العمل خاصی از سمت نامزدتونه؟ آیا ترس از عدم تایید یا مخالفت یا ناراحتی ایشونه؟
بالاخره شما باید اینو بپذیرید که ممکنه همسرتون با برخی از نظرات شما مخالف باشه ولی این دلیلی بر  ضعف،بد بودن و یا ناآگاهی ما نیست.

هم خونه عضو سایت 6 سال قبل

سلام.
عوامل مختلفی میتونن باعث این حس درون شما بشن،یکی سرکوب هوایی که روی احساس نیازتان به ارتباط با جنس مخالف داشتید،این باعث شده برقراری ارتباط با جنس مخالف در ذهن شما تبدیل به یک امر حرام و نامناسب شده باشه.از طرف دیگه این می‌تونه به خاطر کمبود اعتماد به نفس هم باشه.
حرفایی که دوست دارید بزنید رو از قبل با خودتون تمرین کنید،ازین که ایشون چه واکنشی نشون بده اصلا نترسید و مطمئنم باشید با توصیفی که شما داشتید ایشون واکنش خوب و منطقی ای نشون خواهند داد.نیاز نیست از ابتدا به اندازه یک کتاب ایشون سوال و جواب کنید،سوالاتتون رو از کم به زیاد(بر حسب تعداد کلمات جمله) مرتب کنید،مثلا: شما چه سبکی برای زندگیتون دارید… کم‌کم این مکالمه براتون عادی میشه…اگر بعد از تمرین و مکالمه و… نتونستید بازم ارتباط برقرار کنید بهتره با یک مشاور از نزدیک صحبت کنید

رفتن به نوار ابزار