برای بیماری روانی پارانویا چه باید کرد

اتاق سوال و جوابدسته بندی: سوالات پزشکیبرای بیماری روانی پارانویا چه باید کرد
spring 6 سال قبل

سلام وعرض ادب.برای بیماری روانی پارانویا چه باید کرد

1 پاسخ
هم خونه عضو سایت 6 سال قبل

سلام.
با اینکه سوالتون خیلی کلی هست و هیچ جزییاتی رو دربر نمیگیره، اما مواردی که به نظر میرسه رو خدمتتون عرض میکنم.هرچند که اگر دوستان با چنین تجربه و مشاورین عزیز دیگه هم اضهار نظر کنند، عالی میشه.

اگر شما فکر می کنید خودتون دچار پارانویا هستید، به احتمال زیاد شما دچار پارانویا نیستید و فقط وسواس های فکری و … دارید چرا که افراد دچار این اختلال فکر نمیکنن که دارای مشکلی هستند.اما اگر فردی در اطراف شما دارای این مشکل هست، باید طی جلسات روان درمانی در کنار دارو شروع به درمان کنه.

این خیلی مهمه که حتما ایشون تحت نظر یک روانپزشک باشن، چرا که ریشه این اختلال دقیقا مشخص نیست و میتونه در ژنتیک و یا از مشکلات دوران کودکی ریشه گرفته باشه.لذا روانشناس باید طی جلسات مشاوره و صحبت به ریشه مشکل پی ببره شروع به درمان کنه.خیلی مهمه که فرد مبتلا به پارانویا در کنار مشاور یا همراهش احساس ارامش و امنیت کنه و برای این امر باید اعتمادش جلب بشه تا بشه کم کم شیوه های درمانی رو به کار برد.

در نهایت توصیه اکید می کنم شرایطتون رو (اگر فردی دارای این اختلال اطرافتون هست) ابتدا برای یک مشاور شرح بدید تا شیوه جلب نظر رو به شما بگه تا بتونید فرد مبتلا رو به جلسات روانپزشکی دعوت کنید.

برای مطالعه بیشتر چند مقاله هم در زیر ارسال کردم :
۱-

سایت سلامانه – پارانویا چیست؟

۲-

سایت سلام دکتر-پارانویا ، علل ابتلا و روش های درمان

۳-

Mental Health America-Paranoia what is and signs

۴-

Webmd – Paranoia personality disorder

رفتن به نوار ابزار