برای راه انداختن یه کار چی لازم دارم ؟

اتاق سوال و جوابدسته بندی: کار و تخصصبرای راه انداختن یه کار چی لازم دارم ؟
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

— این سوالیه که خیلی از دوستای عزیزی که می خوان برای خودشون مستقل کار کنن می پرسن. امیدوارم دوستان خبره بهش جواب بدن.
من می خوام برای خودم یه کاری راه بندازم، اما نمی دونم از کجا شروع کنم، چقدر پول جور کنم و تو چه زمینه ای وارد بشم. به نظرتون از کجا شروع کنم ؟

3 پاسخ
بهترین پاسخ
مازیار شاهسون عضو سایت 7 سال قبل

نظر من هم خیلی به جناب محسن نزدیکه، به خاطر همین شاید بهتر باشه اول شما علایق خودتون رو پیدا کنید، اینکه آدم در زمینه ای شروع به فعالیت کنه که بهش علاقه داره و عشق می ورزه، علاوه بر اینکه باعث می شه هیچ وقت ازش خسته نشید، باعث می شه احساس رضایت از زندگی و پیشرفتتون هم داشته باشید. پس اول بهتره علایق، اهداف و استعدادهاتون رو بشناسید و در قدم بعد یک لیست از تمام کارهایی که مطابق با استعداد ها و علایق شما هستند رو تهیه کنید. بعد از اون به این لیست نمره دلخواهتون رو بدیدو هر کدوم که بیشترین نمره رو آورد به عنوان کسب و کارتون انتخاب کنید. حالا باید ببینید چه پیش نیاز هایی لازم دارید، مثلا دانش بازاریابی، دانش فنی و … کل دانشی که برای شروع نیاز دارید، حالا از اینجا به بعد نیاز به یه برنامه برای یادگیری و شروع اولیه دارید.
اگر کسب و کارتون خدمات محور باشه، بعد از اینکه یکم دانش فنی تون به روز شد می تونید همزمان شروع به کار و تبلیغ کنید و اگر هم محصول محوره می تونید یک نمونه اولیه بسازید و بعد سازمان هایی که می تونن از محصول شما پشتیبانی کنند رو برای جذب سرمایه پیدا کنید و باهاشون صحبت کنید.
امیدوارم این بخش کمکتون کنه

محسن عضو سایت 7 سال قبل

سلام بر این دوست عزیز.
سؤال خیلی کلی و مبهم است.
وقتی در مورد کار صحبت می‌کنیم، در مورد یک موضوع مهم و جهان شمول صحبت می‌کنیم. صدها فاکتور مختلف در مورد یک کار خوب مهم هستند:
تخصص فرد – زمینه جغرافیایی محل کار – میزان سرمایه – زمینه‌های خانوادگی – ترندهای بازار – نوع مارکتی که می‌خواهید واردش شوید و…
به نظرم غیر ممکن است که بتوان بدون زمینه اولیه و داشتن دیتاهای مناسب، پاسخی به این پرسش داد.
به نظرم بهترین مشاورین کسب و کار دنیا نیز نمی‌توانند با این مقدار دیتای اولیه، به فردی پاسخ بدهند.
شاد باشید و در زندگی شخصی و کاری‌تان موفق باشید.

علی 5 سال قبل

مشتری! مشتری ! مشتری!
بعد که مشتری داشتی، میتونی هرچی که اونا لازم داشتن رو از بهترین منبعی که میتونی پیدا کنی و به مشتریات بفروشی!

رفتن به نوار ابزار