بیماری های پشت میز نشینی؟!

اتاق سوال و جوابدسته بندی: سوالات پزشکیبیماری های پشت میز نشینی؟!
دستیار 7 سال قبل

آیا با نشتن زیاد خارچه باسن ایجاد میگردد؟چه مشکلاتی و چه راهکارایی وجود داره ؟

1 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

سلام و روزتون بخیر
کلا با زیاد نشستن به خصوص برای کارمندان، مشکلات زیادی در ستون فقرات و ناحیه باسن ایجاد میشه، بماری هایی چون همورویید، کمردرد و … اما برای راه حلش چند تا راهکار پیدا کردم که در زیر با شما به اشتراک میذارم و چندتا هم لینک مفید در این زمینه آخرش می ذارم :
 
۱. همیشه بعد از یک ساعت کار از پشت میزتان بلند شوید و این را هر ساعت تکرار کنید. مثلا اگر شما در روز هشت ساعت پشت میز می‌نشینید باید هشت بار به مدت ده دقیقه از جای خود بلند شده و حرکات ورزشی و کششی انجام دهید.
۲. اگر از دسته افرادی هستید که بیش از حد پشت رایانه می‌نشینید سعی کنید تا می‌توانید صفحه نمایش رایانه را روبه‌روی چشم‌هایتان قرار دهید و سر و گردنتان را به حالت خنثی، به‌طوری‌که به جلو و عقب خم نشوند، نگه دارید. برای نگاه به صفحه نمایش‌های کوچک هم خم نشوید و سرتان را جلو نبرید، تا می‌توانید اندازه قلم نوشتاری‌تان را بزرگ کنید تا براحتی دیده شود و موس و صفحه‌کلید را نزدیک خودتان قرار دهید تا بدنتان خم نشود و دست‌ها دور از بدن قرار نگیرند.
۳. ارتفاع میز را اصولی تنظیم کنید تا آرنج و شانه‌های شما بتوانند آزاد و شل قرار بگیرند و مچ دست‌های شما خم نشوند.
۴. شما می‌توانید با انقباض‌ عضلات شکم، با رساندن یک زانو به سینه و با کشش کمر، عضلات کمرتان را تقویت کنید. پاروزدن در حالت نشسته را هم فراموش نکنید و با بالا آوردن شانه‌ها، کشیدن تنه و پایین آوردن آن، تاب دادن تنه، جلو آوردن چانه و تمرین‌های گردن و چرخش گردن از گردن‌درد جلوگیری کنید. همچنین شنای سوئدی انجام دهید، چون این حرکت ورزشی باعث تقویت فیله‌های کمر و پیشگیری از کمردرد می‌شود.
۵. بعضی مواقع در همان حالت پشت میز نشستن هم می‌توانید به سلامت‌تان کمک کنید. مثلا با یک دست از پشت گردن، آرنج دست مخالف را گرفته و بکشید، انگشتان دست‌هایتان را در هم گره بزنید و آنها را در زاویه‌ای ۹۰ درجه به سمت جلوی قفسه سینه‌تان بکشید و جمع کنید. در عین حال همان‌طور که روی صندلی نشسته‌اید سعی کنید روزی ۲۰ تا ۳۰ مرتبه با نوک انگشتان دست، شست پاها‌یتان را لمس کنید.
 
لینک ها : 

مشکلات و عوارض کار با کامپیوتر و پشت میز نشینی ( مرجع کامل اطلاعات )


 

در امان ماندن از عوارض پشت میز نشینی

رفتن به نوار ابزار