زمان مناسب ازدواج

اتاق سوال و جوابدسته بندی: ازدواجزمان مناسب ازدواج
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

واقعا چه سنی و یا چه زمانی مناسبه برای ازدواج ؟ چه طوری می شه فهمید ؟

 

” بر اساس سوالات پرتکرار “

4 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

متن زیر رو بر اساس نظر مشاور گذاشتم و جواب بعد رو به عنوان جواب شخصی خودم می ذارم.
در کل سن مناسب ازدواج عدد خاصی ندارد اما اینگونه تعریف می شود که هنگامی که یک جوان چه دختر و چه پسر به آن حد از بلوغ فکری و ذهنی برای اداره یک زندگی و رویارویی با مشکلات برسند می توانند ازدواج کنند. البته این تعریف به صورت تئوری بوده و عوامل بسیاری در ازدواج دخیل هستند همچون بحث بسیار مهم مالی و یا تفاهم و علاقه و سلامت روانی و اخلاقی که از این مطلب خارج هستند. بنابراین نمی توان به طور قطع یک سن خاصی را برای ازدوج تعیین کرد اما به صورت معمول برای دختران سنی بین ۲۲ تا ۲۵ سال و پسران ۲۴ تا ۲۷ سال را مناسب برای ازدواج می دانند زیرا در این سنین بلوغ فکری حاصل شده و از نظر جسمی هم توانایی های لازم برای ازدواج فراهم شده است.
کارشناسان معتقدند که پسران بین ۰ تا ۵ سال باید از دختران بزرگتر باشند تا یک ازدواج خوب سر و شکل بگیرد زیرا دختران زودتر به بلوغ فکری رسیده و زودتر از لحاظ جنسی و باروری به حد ازدواج می رسند بنابراین بهتر است که زودتر ازدواج کنند اما پسران دیرتر بالغ شده و همچنین برای مقدمات ازدواج باید تلاش کنند بنابراین زمان بیشتری را نیاز دارند. ازدواج باید به گونه ای باشد که تمامی مقدمات آن فراهم بوده تا مشکلی برای زندگی زوجین پیش نیاید.اما همانطور که گفتیم، اختلاف سنی زیاد بین پسر و دختر به هیچ وجه الزامی نبوده و نیست زیرا ممکن است پسری بسیار زودتر بالغ شده و آماده ازدواج شود زیرا نحوه بلوغ جنسی و فکری هر فرد متفاوت بوده و علاوه بر مسائل ژنتیکی نوع تربیت نیز در آن دخیل است.
پس سن ازدواج و زمانی که باید ازدواج کنیم به دو عامل بستگی دارد. یک اینکه آن بلوغ فکری و ذهنیت از ازدواج کامل شده و فرد توانایی اداره زندگی را داشته باشد و دو اینکه تمامی وسایل و مقدمات یک زندگی را فراهم کرده باشد تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

برای اینکه متوجه بشید می تونید ازدواج کنید، کافیه یک ماه مدیریت زندگی خانواده خودتون یا حداقل خودتون رو به عهده بگیرید، البته دز بیشتر خانواده های ایرانی این مورد امکان پذیر نیست اما همیشه راهی برای محک افراد هست…  در کل اگر دسته بندی کلی ای از پسرانی که مایل به ازدواج هستند به طور خلاصه با موارد زیر روبرو خواهسم شد: ۱- فرار از به گناه افتادن ( و یا رفع غرایظ طبیعی ) ۲- پیروی از راه و رسوم و عادات ۳- درگیری عاشقانه با یک شحص   در همه موارد بالا مشاهده می کنیم گزینه ای به نام عقل و بررسی عاقلانه درگیر نیست، پس اگر هرکدام از موارد بالا برایتان پیش آمد به نظر من سعی کنید مسیرتان را به سمت انتخاب هوشمندانه پیش ببرید به این شکل که در این نوع انتخاب فاکتورهایی چون خانواده فرد مقابل، تناسب روحی و عاطفی دوطرف، میزان درآمد دوطرف و کفاف آن برای سبک زندگی ای که باب میل دوطرف می باشد و… را مورد بررسی قراردهید(برخی موارد بالا با جلسات مشاوره به راحتی مشخص خواهند شد ). در این زمینه می شه خیلی صحبت کرد که فکر می کنم من به اندازه خودم نظر دادم و امیدوارم شما نیز با نظراتتون ما رو مستفیظ کنید.

جواد 7 سال قبل

سلام
در مورد بند(۱- فرار از به گناه افتادن ( و یا رفع غرایظ طبیعی ))باید عرض کنم این دلیل کمی نیست زیرافردبرای فرار ازگناه راههای ساده تر شرعی وحلال دیگری هم هست حال که فردی برای فر ار ازگناه ازدواج را انتخاب میکند بیانگر عقل،درایت،ودور اندیشی فرداست وفاکتورهای مثنبتی است که در فردوجود دارد

جواد 7 سال قبل

سلام در مورد بند(۱- فرار از به گناه افتادن ( و یا رفع غرایظ طبیعی ))باید عرض کنم این دلیل کمی نیست زیرافردبرای فرار ازگناه راههای ساده تر شرعی وحلال دیگری هم دارد حال که فردی برای فر ار ازگناه ازدواج را انتخاب میکند بیانگر عقل،درایت،ودور اندیشی اواست وفاکتورهای مثبتی است که در فردوجود دارد

رفتن به نوار ابزار