من شرایط ازدواج ندارم، اما نیاز واقعی به ازدواج دارم

اتاق سوال و جوابدسته بندی: ازدواجمن شرایط ازدواج ندارم، اما نیاز واقعی به ازدواج دارم
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

سلام.من ۲۱ سالمه و دانشجوی سال سوم کارشناسی و مذهبی مقیدهستم هستم . دررابطه ازدواج با خانواده که صحبت میکنم میگن که تا کارنداشته باشی و درست تموم نشه. عملانمیشه برای خواستگاری اقدام کرد.پدرم هم کارگر هست و نمیتونه خیلی کمکم کنه.از طرفی در دستورات دینی دیده میشه که اگر کسی به خاطر مشکلات مالی اقدام به ازدواج نکنه به خداوند سبحان بدگمان شده و … .ار طرفی نیازبه ازدواج رو در خودم زیاد میبینم هم تز نظر روانی و هم جنسی ! الان بین دوراهی هستم و نمیدونم باید چه کاری انجام بدم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.اگه امکانش هست سوالم رو پست بذارید تا از نظر بقیه دوستان هم استفاده کنم.

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

این سوال و پاسخش از مشاور۴۱ گردآوری شده است

1 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

 سلام
ازدواج به خودی خود مستحبه ولی اگر انسان به واسطه عدم ازدواج به سمت گناه کشیده شود ازدواج براش واجب میشه و وقتی واجب شد باید در اولین فرصت نسبت به ازدواج اقدام شود.
اما همان طور که اشاره کردید اکثر جوانان به خاطر مشکلات مالی و شغلی و در مرحله بعد تحصیل و سربازی نمی تونند ازدواج کنند لکن اینها مشکلات لاینحلی نیستند و میشه تو این شرایط هم ازدواج کرد درسته ازدواج در این وضعیت سخته ولی مزایایی هم داره اولا باعث میشه انسان تلاش و کوشش را بیشتر کند ثانیا آرامش روحی روانی به دنبال داره ثالثا انسان را از گناه دور میکنه و رحمت الهی را شامل حالش میکنه به خاطر اینکه خداوند وعده داده اگر کسی ازدواج کند از فضل خودش بی نیازش میکنه لذا به قول خودتان نباید به خداوندنعوذ بالله گمان بد داشته باشیم روایت داریم هر کس به خداوند امید وار شود خداوند شرمش میاد که وی را نا امید کند.
در کنار توکل و استعانت از خداوند متعال به این مسائل هم باید توجه کنید۱- سعی کنید با دختر خانمی قانع ازدواج کنید ۲-تلاش و کوشش تان را بیشتر کنید و در کنار تحصیل یه کار نیمه وقت هم پیدا کنید ۳-می تونید زندگی نیمه مستقل تشکیل بدید بدین گونه که فعلا عروسی نکنید و تا مدتی زندگی رسمی تان را آغاز نکنید۴-تجملات را کم کنید و از هزینه های غیر ضروری خودداری کنید.
لذا شما می تونید به خانواده اطمینان بدید که ازدواج به تحصیل شما آسیب نخواهد زد و مشکلات مالی هم (در صورت رعایت موارد ذکر شده )قابل رفعه با این روش می تونی خانواده را راضی کنی و نسبت به ازدواج اقدام نمایی.

موفق باشید

رفتن به نوار ابزار