میخوام دانشگاه قبول بشم اما شوهرم…

اتاق سوال و جوابدسته بندی: مشاوره تحصیلی و انتخاب رشتهمیخوام دانشگاه قبول بشم اما شوهرم…
... 6 سال قبل

سلام من خانم متاهل هستم موقع خواستگاری همسرم کاملا موافق درس خوندم بود دیپلم ناقص بودم بعد عروسی دیپلم گرفتم الان دوساله کنکور میدم دولتی قبول نمیشم فقط پیام نور قبول میشم که همسرم مخالفه و نمیزازه میگه فقط دولتی خب من مدته زیادیه از درس فاصله گرفتم پیش دانشگاهی رو هم غیره حضوری گرفتم هیچی یادم نیس در ضمن کلاس خصوصیم نمیزاره برم تازه جواب کنکور گرفتم دوباره قبول نشدم الان میگه دولتی هم شاید بزارم شاید نزارم بری رشته م تجربیه درضمن خودشون مدرس دانشگاه هستن با مدک دکترا.اینو هم بگم ما شهرستانیم و دانشگاه دولتی تو شهرمون نیس ولی همسرم میگه هر شهری قبول بشی میریم نمیدونم چیکار کنم.خودم دوسدارم برم پیام نور چون راحت تره واسه من هم تو شهرمون هس هم مشکل رفتو برگشت ندارم

7 پاسخ
هم خونه عضو سایت 6 سال قبل

سلام دوست عزیز
به نظرم تا حدودی حق با شوهرتونه، چرا که صرف قبول شدن دانشگاه مهم نیست، بالاخره ادامه دادنش هم مهمه دیگه.وقتی شما چیز زیادی از درس ها یادتون نباشه، توی دانشگاه به مراتب بیشتر اذیت میشید، به خصوص اگر بخواین کلاس های خودخوان پیام نور رو برید که واقعا سخت تره.
شاید بد نباشه منطقی با همسرتون صحبت کنید و دلایلشون رو بشنوید، آیا هزینه دانشگاه مدنظرشونه؟ آیا می خوان شما در دانشگاه معتبری درس بخونید ؟ اینطوری راحت تر می تونید به نتیجه برسید. ولی به طور کلی باید حتما با برنامه جلو برید: 
اول اینکه از همسرتون مطمئن بشید که دقیقا در چه شرایطی با دانشگاه رفتن شما موافقن؟
دوم اینکه از برنامه های درسی ای که در اینترنت موجوده استفاده کنید و برنامه مطالعه برای خودتون بچینید به طوری که بتونید روز به روز بیشتر و موثرتر درس بخونید، یادتون باشه در رشته تجربی رقبای زیادی دارید و تلاش زیادی می طلبه و البته رشته های زیادی هم وجود دارن که شما میتونید برید.
اینو هم یادتون باشه که تسلط به یکسری از دروس تخصصی (بسته به ضریب اون ها در کنکور) خیلی مهمه و اینکه بتونید درسایی که ضریب بالایی دارن رو خوب بزنید کمک زیادی بهتون میکنه.
در نهایت از کمک همسرتون هم استفاده کنید و چه در یادگیری و چه در برنامه ریزی و … ایشون رو دخالت بدید.دخالت دادن ایشون باعث میشه به مرور که بیشتر با تلاش ها و پیگیری های شما و علاقه تون به دانشگاه درگیر بشن، از سر مواضع تندشون بیشتر کوتاه بیان.
در نهایت بهتون توصیه میکنم اگر در این زمینه با همسرتون بحث میکنید، بحث رو به لجبازی نکشونید چون نتیجه مثبتی نخواهد داشت.
موفق باشید
 
 

.... 6 سال قبل
  1. خیلی ممنوم .ولی همسرم هزینه براشون مهم نیس فقط حرف خانواده و اطرافیانش خیلی روش تاثیر گذاشته.قبلا موافق بود و منو رو هوا گذاشته الان نمیزاره برم با هیچ شرایطی راضی نمیشه برم دانشگا مطمنم دولتیم قبول بشم نمیزازه 😭
هم خونه عضو سایت 6 سال قبل

به نظرم باید ببینید چه چیزی خیلی روی ایشان تاثیر گذاشته؟ 
برای مثال ممکنه فکر کنند ورود شما به دانشگاه تاثیر منفی بر روی زندگی شما خواهد گذاشت و یا هر مورد دیگری، شما باید برای این مشکل راه حل بیابید و سعی کنید ذهنشون رو آروم کنید و خیالشون رو راحت.
ضمن اینکه میتونید همه تلاشتون رو بکنید و با گرفتن نتیجه مطلوب، به همسرتون ثابت کنید که میتونید و به ایشان خاطرنشان کنید که در صورت مخالفت با پیشرفت شما، بسیار سرخورده خواهید شد و این امر ناراحتی مادام و همیشگی ای برای شما خواهد شد.
موفق باشید

... 6 سال قبل

ممنون.ولی بخدا همه این راه ها رو رفتم ولی نمیزاره من از این ناراحتم که تنها شرط عروسیم این بود حالا نمیزاره.جدیدا میگه تا با من هستی دانشگاه بی دانشگاه تازه رانندگی یادم داده ولی نمیزاره برم گواهینامه بگیرم😭 من فک میکردم خیلی روشن فکره ولی عقیده ش مث آدمای دهه ۴۰. ۵۰ هستش چیکار کنم  

... 6 سال قبل

ممنون.ولی بخدا همه این راه ها رو رفتم ولی نمیزاره من از این ناراحتم که تنها شرط عروسیم این بود حالا نمیزاره.جدیدا میگه تا با من هستی دانشگاه بی دانشگاه تازه رانندگی یادم داده ولی نمیزاره برم گواهینامه بگیرم😭 من فک میکردم خیلی روشن فکره ولی عقیده ش مث آدمای دهه ۴۰. ۵۰ هستش چیکار کنم  

... 6 سال قبل

ازتون خیلی خیلی ممنونم که وقت میزارین جوابمو میدین 😘

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 6 سال قبل

خواهش میکنم، امیدواریم که نتیجه مفیدی براتون داشته باشه

هم خونه عضو سایت 6 سال قبل

به نظرم شاید اگه داره از ابزار زور استفاده میکنه، بهتره که یکی رو پیدا کنید که هم روی شوهرتون نفوذ داشته باشه و هم عقیده ش با شما یکی باشه ( با دانشگاه رفتن و گواهینامه مخالف نباشه) بعد ازش بخواین که با همسرتون صحبت کنه. اینطوری هم ممکنه تاثیر داشته باشه.
مقاله زیر رو هم یک نگاه بندازید شاید به دردتون خورد:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/39130/%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DB%B9-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1

رفتن به نوار ابزار