پیش نیاز های کسب و کار

اتاق سوال و جوابپیش نیاز های کسب و کار
مازیار 7 سال قبل

برای راه انداختن یک کسب و کار جدید،آیا باید حتما ایده جدیدی داشت یا پول فراوان؟ یا شیوه ای هست که بشه با حداقل ها کسب و کاری ایجاد کرد؟  ممنون

محسن عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

سلام بر شما.

سؤال خیلی کلی است و احتمالا نتوان جواب خوبی ارایه کرد.
در راه‌اندازی کسب و کار به نظرم ایده اهمیت زیادی دارد، ولی مهم‌تر از ایده، مدل کسب و کار و نوع ارایه و اجرای این مدل کسب و کار است.

شیوه حداقلی در راه‌اندازی یک کسب و کار وجود دارد و بحثش هم خیلی مفصل است.

در ادبیات استارتاپی، از اصطلاح MVP یا «محصولی با حداقل ارزش‌های پیشنهادی» برای این موضوع استفاده می‌کنند.
یعنی به جای اینکه بیایید و یک محصول کامل و بزرگ بسازید، ارزش‌های اصلی محصول یا خدمات را پیدا کنید و محصولی ساده‌تر و جمع‌وجورتر تولید و ارایه کنید.

بعد به تدریج می‌توانید آن را کامل کنید و ارتقا ببخشید.

به این نکته توجه داشته باشید که حوزه‌های کسب و کار بسیار متنوع هستند و واقعا نمی‌توان یک الگوی مشخص را برای بیزینس‌های مختلف پیشنهاد کرد.

بهترین پیشنهاد احتمالا این است که از راه مطالعه کتاب‌های دست اول و جدی و دوره‌های خوب، سطح دانش را بالا ببرید و از تجربه کردن و شکست نخوردن نترسید.

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 6 سال قبل

خیلی توضیحات خوب و عالی ای بود

2 پاسخ
مازیار شاهسون عضو سایت 7 سال قبل

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید شما نیاز به یک ایده یا محصول خلاقانه دارید که این محصول (یا خدمت ) به شیوه ای بهتر مشکلی که شما پیدا کردید رو حل می کنه.
دقت کنید اگر شما سرمایه زیادی ندارید، پس سعی کنید حتما طرحی که برای کسب و کار دارید، راه حل یک مشکل جدی رو برای تعداد زیادی از افراد ( جامعه مخاطب بالا) در بر گرفته باشه و اینکه این مشکل حتما یکی از نیاز های اون افراد باشه…
وقتی شما خودتون شروع به کار کنید و نقشه مسیر رو مشخص کنید، بعد از کمی کار کردن، می تونید با جذب سرمایه گذار، مشکلات مادی طرحتون رو برطرف کنید ولی این رو حتما دقت کنید که شما بدون آگاهی از مسیر و اینکه دقیقا به چه شکلی، چه مشکلی رو برطرف خواهید کرد و چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت میتونه براتون دردسر ساز باشه که باید حتما همشونو برآورد کنید.

مازیار 5 سال قبل

میتونی بری تو دیجیکالا همکاری در فروش بزنی…از اون ور هم یه کانال تلگرام یا سایت بزنی و محصولات بقیه رو تبلیغ کنی برای فروش…کم کم که پول درآوردی برو دنبال محصول خودت

رفتن به نوار ابزار