چون خواهر بزرگتر مجرد دارم، با ازدواج من مخالفت میکنن…

اتاق سوال و جوابدسته بندی: ازدواجچون خواهر بزرگتر مجرد دارم، با ازدواج من مخالفت میکنن…
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

سلام به مسئولین سایت و متشکر از سایت خوب و مفیدتون. می خواستم مشکل من رو پست کنید.
بنده یک مشکلی در خانواده دارم که با وجود داشتن خواستگارهای خوب و متعدد به دلیل داشتن خواهر بزرگتر اجازه آمدن خواستگار برای من را نمی دهند.
من ۲۷ سال سن دارم و خواهرم ۲۹ ساله هستن.
من تا الان فکر می کردم که خواستگاری ندارم اما به تازگی فهمیدم که اتفاقا در این چند سال خواستگارای زیادی داشتم اما مادر پدرم بدون اطلاع من رد کردند. و پدرم گفتن که مثل کوه وایستادن تا جلو این قضیه را بگیرند که دختر کوچکتر زودتر از دختر بزرگتر نره!!!!!!!
البته به خودم این حرف رو نزدن یکی از خواستگارام شماره منو پیدا کرده و باهام تماس گرفت و کل جریان و حرفای پدرمو بهم گفته، من از این بابت خیلی ناراحتم که چرا مسأله به این مهمی به من گفته نشده و من تا این مدت فک می کردم که خواستگاری نداشتم و این موضوع سالها منو آزار داده.
خواهرم هم خواستگار خوب داره ولی بخاطر شغل و درآمد و بالا رفتن سنش بسیار سختگیر شده و برای هر خواستگار شرایط سختی رو در نظر گرفته که باعث شده برن و پشت سرشونو نگاه نکنن ولی اصلا براش مهم نیست که یه خواهر دیگه داره که ۲ سال ازش کوچکتره و دم بخت محسوب میشه.
در ضمن در خانواده ما صحبت از ازدواج با جبهه گیری افراد مواجه میشه بنده با اینکه ۲۷ سال سنمه تاکنون یادم نمیاد راجع به این مسأله به طور جدی و منطقی حرف زده باشیم، هر بار هم که خواستم این مسأله رو با پدر مادرم مطرح کنم سریع جلو بحثو گرفتن و نذاشتن ادامه بدم.
واقعا نمیدونم این وضع تا کی ادامه خواهد یافت؟
می خواستم کمکم کنید

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

این مشکل واقعا رایجه و واقعا جواب کاربردی زیادی به این نوع سوالا داده نشده

1 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

به نظر من شما می تونید در مرحله اول اگر با مادرتان صمیمی هستید با ایشون صحبت کنید وحرف دلتون رو بهشون بگید و  در کنار اون از خواهرتون هم بخواین که به فکر شما هم باشه. از طرفی اگر با یک بزرگتر یا فردی که روی پدرتون نفوذ داره، صحبت کنید و ازشون بخواین که با پدرتون در این باره صحبت کنند، میتونه باعث بشه کمی باهاتون راه بیان.ولی یادتون باشه بیان اینکه شما ممکنه به گناه بیفتید، اینکه نیاز به همدم دارید یا هر مورد دیگه، میتونه به مادرتون برای تجدید نظرشون کمک کنه….

رفتن به نوار ابزار