دوستی و رابطه مجازی ۱

هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

به نظرم رسید به خاطر زندگی در شبکه های اجتماعی، یکی از مهم ترین درگیری ها همین روابط مجازیه، به خاطر همین متن زیر که سوال یک خانوم در یک سایت مشاوره هست رو طی چند بخش قرار دادم و البته یک پاسخ نسبتا جالب رو هم در ادامه قرار خواهم داد :

 

سلام. یه دختر ۲۶ ساله هستم به تازگی با آقایی در فضای مجازی آشنا شدم. البته مدتها طول کشید تا من جواب ایشون رو دادمو شروع کردم به صحبت کردن. همدیگه رو از نزدیک دیدیم و خوشمون اومد. از لحاظ اخلاقی پسر خوبیه از اون دسته پسرای جلف هم نیستش. ولی شیطنت هم داره تو رفتارش و کاراش. مثلا بعد از دوماه اشنایی و دیدن همدیگه و بدست اوردن اعتماد هم دیگه رو بوس میکنیم و بغل میکنیم. از همون اول گفت میخوام یه رابطه جدی رو شروع کنیم الکی نیستو از این حرفا میگفت من ۳۱ سالمه و میخوام به آیندم فکر کنم منو تو هم یه مدت کوتاه مثلا ۴_۶ماه باهم باشیم تا اخلاق همدیگه دستمون بیاد که اگه دوتامون پسندیدیم من اقدام کنم واسه خواستگاری…

6 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

ادامه سوال :
الان نزدیک ۲ماه گدشته کم و بیش اخلاقش دستم اومده پسری نیست که مدام اهل پیام دادنو تلفن زدن باشه بیشتر بقول خودش اهل مطالعه و کاره ولی هنوز نتونستم بفهمم که آیا حرفاش صحت داره یا خیر. میتونم بفهمم پسر خوبیه و شرور نیست و اهل قرطی بازی نیستو میشه بهش تکیه کرد برای زندگی اینا رو میشه فهمید. ولی نمیتونم بفهمم که واقعا داره به من راست میگه یا نه مثلا ماهرشب صحبت میکنیم باهم اینکه یه شب پیام بده مادربزرگم مریضه بردمش دکتر نمیتونم صحبت کنم یا یه شب دیگه اصلا ازش خبری نمیشه و میخوابه یا یه شب دیگه میگه حالم خوش نیست میخوام بخوابم و گاهی اصلا نیستش و جواب پیامو بعد از چند ساعت میده رو نمیفهمم واقعا نمیدونم باید باورش کنم ک راست میگه یا اینکه نه داره الکی بهانه میاره. گاهی حس میکنم منو شاید بخاطر یه تفریح بخواد اینکه یه مدت خوش بگذرونه و نیازشو برطرف کنه و بعدشم تموم کنه اینکه میگم نیازشو برطرف کنه منظورم همون عشق و عاشقیه و بوسو این چیزا هست ولی خودش که قسم میخوره میگه من بتو به چشم یه دختر ک من بخوام باهاش نیازمو برطرف کنم نگاه نمیکنم.

هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

بخش پایانی این سوال :

از طرفی هم ازش خوشم میاد پسر خوبیه از لحاط اخلاقی حس میکنم خانواده هامونم در یک سطح هستن. میگه ازت خوشم اومده ولی من میگم اگه خوشش اومده چرا هیچی نمیپرسه چرا باهام نمیشینه جدی صحبت کنه از من تنها چیزی ک میدونه اسمو فامیلو مشخصاتمه و از خانوادمم میدونه ک چند نفر هستیمو پدر چیکاره ان مادر چیکاره ان ولی من حس میکنم خیلی کمه هنوز باید سوال کنه برسه آشنا بشیم ولی چیزی نمیگه از یه طرف پیش خودم میگم خب شاید خصلت پسرا اینجوره آخه هی میگن پسرا کلی نگرن و به جزییات توجه ندارنو شاید بخاطر اینه ک چیزی نمیپرسه نمیدونم واقعا چیکار کنم دلم میخواد این رابطه ی دوستی ما سرانجام خوبی داشته باشه چه بهم برسیم و چه نرسیم اگه برسیم ک خداروشکر میکنم و اگر نرسیم دلم نمیخواد اذیت بشم و دلم نمیخواد بهش وابسته بشم و فردا روزی اگه نشد زجر نکشیمو اذیت نشیم چون اصولا دخترا بیشتر اذیت میشن بنظر شما من چه رفتاری باید از خودم نشون بدم اینکه به پیامام انقد دیر جواب میده یا هر وقت تماس بگیرم جواب نده دلیش چیه خودش که میگه خداشاهده من گوشیم همیشه سایلنته منم پذیرفتم اصلنم باهاش دعوا نمیکنم سعی میکنم خیلی خانمومانه و مودبانه باهاش رفتار کنم حالا شما لطفا منو راهنمایی کنید که دقییییییییییییقا چطوری رفتار کنم از ابراز علاقم بهش باید بگم مرتب یا نه نیازی نیست ؟ دلم میخواد دقیقا بدونم چیکار کنم و چی بگم بهش در مقابل کارایی که میکنه ممنون میشم اگه یه مقدار با نکات ریز واسم توضیح بدین که چیکار کنم سپاس بیکران از شما و راهنماییتاتون…

هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

جواب رو در چند بخش قرار دادم که مطالعه اون راحت تر باشه :(بخش ۱)
عشق علاوه بر اینکه کاملا قلبی و احساسی است، دلیل منطقی نیز می طلبد. برای عاشق بودن علاوه بر خوب بودن، باید درک بالایی هم داشته باشید تا نیازهای معشوق را تشخیص دهید و در زمان مناسب به آنها رسیدگی کنید. عشق مراقبت می خواهد. اما هستند کارهای ساده ای که باعث ایجاد علاقه در دل طرف مقابل می شوند.
۱٫ هرگز به مردان بیش از آنچه آنها به شما توجه می کنند، توجه نکنید
برای اینکه بتوانید عشق و محبت یک مرد را برای همیشه برای خود داشته باشید مستلزم این است که شما هم از او عشق دریافت کنید. بسیاری از زنان تصور می کنند هر چه بیشتر به یک مرد توجه کنند و نیازهای کوچک و بزرگ او را برآورده کنند، بیشتر در دل او جای خواهند داشت. از آنجا که این کار را بیشتر جامعه زنان در دنیا انجام می دهند، زنان تصور می کنند این مسیر درست است و تخت‌گاز به سمت انتهایی که نمی دانند چیست می تازند. اما هر چه بیشتر در عمق این روش می روند، بیشتر آسیب‌پذیر می شوند و کمتر عشق دریافت می کنند.
مردها وقتی بیشتر از آنچه به شما می دهند از شما دریافت کنند، دلزده می شوند. خاموش می شوند و ممکن است روش رفتاری خود را تغییر دهند. هنگامی که یک مرد دایما با حجم زیادی توجه، نگرانی، کادو، علاقه، قربان‌صدقه، آماده بودن غذا و تمیز بودن خانه و …. مواجه می شود احساسش به شما عوض خواهد شد. او شما را همچون مادری می بیند که دایما مراقب فرزند خود است تا چیزی کم نداشته باشد. این همه توجه و زحمتی که شما می کشید هرگز به چشمش نخواهد آمد و نمی تواند برای آنها به شما عشق بیشتری بدهد.
برخلاف تصور زنان، توجهات بیش از اندازه نه تنها باعث افزایش علاقه مردان به زنان نمی شود که درست برعکس، احساسات عاشقانه آنها را از بین می برد. مردها به واسطه قوی تر دانستن خود بیشتر دوست دارند دهنده باشند تا گیرنده. آنها می خواهند آنها باشند که نیازهای زن را تامین می کنند. وقتی زن همه کار را انجام دهد، مردها نقش خود را بسیار کمرنگ می بینند و تصور می کنند آن جذبه مردانه را ندارند و این باعث می شود تا زنی که این حس را در آنها به وجود آورده است را دوست نداشته باشند.

هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

بخش ۲:
۲٫ اگر هنوز با هم ازدواج نکرده اید، به او خیلی اختیار ندهید
بیشتر زنان وقتی وارد رابطه با مرد دلخواه خود می شوند، همه فکر و احساس خود را برای او سرمایه گذاری می کنند. همین باعث می شود تا هیچ گاه متوجه نشوند رابطه کنونی آنها در چه شرایطی قرار دارد و قرار است به کجا برسد. هر چه بیشتر در مورد رابطه خود با مردتان حرف بزنید، او را بیشتر از خود دور خواهید کرد.
اگر این طور به رابطه نگاه کنید، راحت تر می توانید برای انتخاب گزینه های مختلف ذهن خود را باز بگذارید. به جای اینکه مرد خود را تهدید کنید یا با او اتمام‌حجت کنید که حتما این رابطه را به سرانجام برساند وگرنه شما به خواستگارتان جواب مثبت می دهید، چشمان خود را باز کنید تا مردان دیگر را نیز ببینید.
ملاقات کردن با مردهای دیگر که طالب ازدواج با چشم هستند نه تنها بد نیست که برای آینده شما بهتر هم هست. می توانید از میان انسان های مختلف، فردی را انتخاب کنید که وافعا ارزشش را دارد. خود را به یک مرد و یک رابطه محدود نکنید تا او نیز اگر نخواست تعهدی را قبول کند، شما سرخورده شوید.
۳٫ برای او غذا درست نکنید، برایش کادو نخرید و هزینه رستوران و تفریحات را پرداخت نکنید
بله، این کار به نظر بسیار غیرمنصفانه است اما کسی که هزینه رستوران و … را پرداخت می کند باید میان دوستی و وقت گذرانی با یک دوست معمولی و قرار گذاشتن با یک زن را فرق بگذارد. اگر مرد از اینکه همیشه هزینه ها را او پرداخت می کند به شما شکایت کرد، به او بگویید برایتان مهم نیست او خرج های سنگین انجام دهد، شما فقط دوست دارید در کنار او باشید و می توان این با هم بودن را بدون هزینه پول هم انجام داد. به طور مثال، با هم در خیابان یا فضای سبز قدم بزنید، به کتابخانه بروید، پیک نیک بروید و … کارهای زیادی وجود دارند که با صرف کمترین هزینه می توان لحظه های شادی را رقم زد.
اما مراقب باشید برای مثلا پیک نیک رفتن شما غذایی درست نکنید. از بیرون یک خوراکی ساده و ارزان بگیرید و در کنار هم در پارک آن را میل کنید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. اگر بی جهت به یک مرد هدیه بدهید در واقع همه توجه و انرژی خود را برای او صرف کرده اید. این معنای خوبی ندارد. در این حالت بیش از اندازه توجه نشان داده اید. این از حس های مردانه ای است که در وجود زنان است هست. این مساله برخلاف تصور شما اصلا برای یک مرد جالب نیست.

ناشناس 5 سال قبل

سلام. اینکه این بنده خدا همیشه تلفن تو جواب نمیده احتمالش خیلی زیاده که متاهل باشه.
به حرفاش اهمیت نده، فکر کردی کسی که می خواد از احساست سو استفاده کنه میاد میگه آره من تورو فقط برای رفع نیازم می خوام؟ خیلیاشون حتی خودشونم باور کردن که هدفشون سالمه اما در واقع فقط دنبال هرزه گی ان…
اگر اون جدیه، تو هم جدی باش، اگه نیست، تو هم بیخیال شو

زهرا 5 سال قبل

این خصوصیاتی که شما گفتید از نظر من به  پنهان کاریهای مردهای متاهل شباهت داره. بیشتر تحقیق کن.
 

رفتن به نوار ابزار