دوستی قبل از ازدواج با یه اقای مودب

اتاق سوال و جوابدسته بندی: سوال در زمینه با دوستی و رابطهدوستی قبل از ازدواج با یه اقای مودب
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

سلام و خسته نباشید
من دختری هستم ۲۱ساله پسری ۲۴ که دکترای عمران میخونه و استاد دانشگاه هم هست و خانواده ی خوبی دارد از من درخواست اشنایی کرده و طبق گفته ایشون چون قبلا شکست بدی تجربه کردن عقیده دارن که ۶ ماه یا ۱ سال برای اشنایی مدت کمی هستش و میخوان که بعد از ۲ سال اشنایی ازدواج کنیم ضمنا اخلاق خوبی هم دارن وبسیار مودبن اگر امکانش هست
راهنماییم کنید
ممنون

مازیار شاهسون عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

منبع سوال: مشاور ۴۱ … لطفا هم خونه ای هارو از نظرات و پاسخ هاتون بهره مند کنید

3 پاسخ
گمنام 7 سال قبل

سلام دوست عزیز
دوستی قبل از ازدواج سوال خیلی از جووناس
مسئله اینه که این دوستی ها بیشتر از اینکه کمک بکنه ممکنه ضرر بزنه
چون توی دوستی خود به خود یه سری احساساتی بوجود میاد که موجب ایجاد علاقه طرفین میشه (البته در نظر نمیگیرم مبحث شهوت و میل به جنس مخالف رو)
یه پرده ای از علایق جلوی چشمتونو میگیره که نمیذاره بعد متوجه ختلافاتتون بشید
و حتی اگه متوجه اختلافاتتون بشید و بخواین جدا بشین از هم توی همین رابطه دوستی یکی از طرفین یا دوطرف ضربه سختی میخوره
بنظر من این راه درستش نیست و اگه این آقا میخواد مجدد شکست نخوره بیاد خواستگاریتون درست مسائلو با هم دیگه بررسی کنید
با هم به مشاوره های قبل از ازدواج برید
درمورد هم دیگه تحقیق کنید
با چشم باز و بدون دخالت دادن احساسات شرایطتونو برسی کنید و ببینید آیا به درد هم میخورید یا نه
بعد اگه دیدید به درد هم میخورین و میتونید با اخلاق هم کنار بیاید
صیغه محرمیت بخونید , و اینجوری هر دوتای شما متعهد میشید که توی سختی ها و ناملایمات کنار هم دیگه باشین و هوای همو داشته باشین
و خیال اون آقا هم از اینکه ضربه مجدد نمیخوره راحت تر میتونه باشه

یه دوست 7 سال قبل

سلام
بهش بگید چنین روشی برای ازدواج با مشکلاتی مواجه هست که کار رو سخت میکنه و لذا عاقلانه نیست که چنین کاری انجام بشه. به عنوان مثلا ممکنه ما بعد از دو سال به تفاهم رسیدیم و خواستیم ازدواج کنیم ولی خونواده ها با این ازدواج موافقت نکردن! اون موقع فقط عمر ما تلف شده چون موافقت خونواده ها از شرایط ازدواجه و بدون رضایت اونها فایده ای نداره. مشکل دیگه اینکه این رابطه به مرور باعث وابستگی طرفینی میشه و باز هم اگه به هر دلیلی نتونیم با هم ازدواج کنیم ضربه بدی میخوریم. مسئله دیگه اینکه ممکنه بعد از دو سال شما پشیمون شدی!! اون موقع اونی که ضرر کرده منم چون فرصت های دیگم برای ازدواج رو از دست دادن و ضربه روحی خوردم و حتی ممکنه آبرومم رفته باشه!!!
 
لذا اگه فکر میکنی مناسب هم هستیم بهتره رسما اقدام کنی و آشنایی بیشتر در کنار خانواده ها و در جلسات خواستگاری صورت بگیره. نهایت اینکه میتونیم مدتی رو نامزد باشیم تا بیشتر همیدگه رو بشنایم و اگه به تفاهم رسیدیم ازدواج کنیم.
 
این برخورد شما نه تنها ایشون رو دور نمیکنه بلکه وقتی این جسارت شما رو ببینه بیشتر شیفته شما میشه و اگه واقعا قصدش ازدواج باشه، انگیزش برای به دست آودن شما بیشتر میشه. بعلاوه با این کار، از بلاتکلیفی و مشکلات زیاد دیگه این رابطه برای شما جلوگیری کردی.

تارا 7 سال قبل

دوست عزیز سلام . بهتره یه کم بیشتر تحقیق کنید . دانشجوی دکتری و استاد دانشگاه بودن در سن ۲۴ سالگی غیر ممکنه . چون اگر حتی از ابتدای دیپلم دانشجوی دکترای پیوسته هم بوده باشن (که بعیده دکترای پیوسته داشته باشیم از ابتدا) با فرض اینکه سربازی هم به هر دلیلی معاف باشن ، هنوز سن کمی برای این تجربه ها و تجربه شکست در عین این همه مشغولیت به نظر می رسه . 

رفتن به نوار ابزار