آقایون به چه چیزی برای ازدواج با یه خانم توجه می کنن ؟

اتاق سوال و جوابدسته بندی: ازدواجآقایون به چه چیزی برای ازدواج با یه خانم توجه می کنن ؟
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

سلام خسته نباشید
اولین باره اومدم اینجا…امیدوارم بتونید کمکم کنید.
من دختری محجبه هستم . مشکلم شاید برای خیلی هاتون تکراری باشه چون قبل نوشتن پست ها رو خوندم و دیدم ماننده مشکل من هم بوده…از لحاظ قیافه بنظر خودم عیبی ندارم و خوبم و ظاهر معمولی و ساده ایی دارم …
من اصلا خواستگار ندارم و تاحالا کسی از من خوشش نیومده …مشکل من این نیست برام اصلا مهم نیست ک تاحالا خواستگار نداشتم شاید قسمت نبوده ولی اینکه کسی ازمن خوشش نمیاد یکم ذهنمو درگیر کرده و فکر میکنم شاید قیافم طوری نیست ک پسری ازمن خوشش بیاد و کم کم این موضوع انقد منو درگیر کرده ک حالا دیگه اصلا نمیتونم با پسری ارتباط بدم و یا حتی تو خیابون هم از کنار اقایون میخوام رد شم اعصابم خورد میشه و دوست ندارم از کنارشون رد بشم و یا باهاشون برخورد داشته باشم چون وقتی میبینم کسی تاحالا از من خوشش نیومده پس حتما ب طور معمولی هم ک منو میبینن از من بدشون میاد و یا شاید تو دلشون بگن این اون دختری ک بخوام نیست و قیافشو خوشم نمیاد…
اخه یکبار همین اتفاق افتاده بود برام ک یکنف عکسه منو برا انتخاب و اشنایی دیده بود و منصرف شد…
نمیدونم واقعا قیافم چ عیبی داره بنظره خودم بد نیستم نمیدونم شاید در حد پسند نیستم…
حالا همه اینا به کنار …من نمیخوام شما عزیزلن بمن روحیه بدین و یا حرفای امیدوار کننده بمن بزنید فقطط ازتون بخصوص اقایون دوتا سوال دارم لطفا راستشو بگین خواهشاااااااااا …….
۱) یک..شما برای انتخاب ازدواج از لحاظ ظاهر و قیافه چجور دختری به دلتون میشینه؟(اگه میشه دقیق بگین)
۲) دو..ایا در مترو و یا هرجا دخترجوانی ک رد میشه دربارش تو دلتون نظر میدین ک این دختر قیافش خوبه یانه و یا اینکه مثلا وقتی دختری رو میبینین پیش خودتون بگین من اینجور قیافه رو میپسندم؟ 
کلا اقایون نظراتشون رو بگند ممنون میشم منتظرم.

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

مشابه به این مشکل برای خیلی از خانم ها رایجه چون در کشور ما فرهنگ سنتی غالبه و از اونجایی که خانم ها و آقایون از هم جدا هستند، شناخت ها از جنس مخالف پایین تره و همینطور چون در فرآیند خواستگاری که اول خانم رو میبینن و میپسندن(یا به توافق نمیرسن ) بدون اینکه با دختر صحبت بشه، به مرور برخی دختر خانم ها که سرانجامی از این موارد ندیدن، دچار بحران هایی می شن که واقعا ناراحت کنندست.
سوال فوق از سایت مشاور۴۱ اقتباس شده است.

3 پاسخ
هم خونه عضو سایت 7 سال قبل

خب این واقعا بستگی به اون پسر داره….هرکس یک وجه براش مهمه…برخی ظاهر، برخی اعتقادات، برخی خانواده ..
اما به طور کلی ترکیبی از همه این هاست و نسبتش برای افراد فرق می کنه.یکی ظاهر براش مهم تره یکی اخلاق!
البته تفاوت سلیقه باعث میشه یکی از دختر سبزه خوشش بیاد، یکی از دختر سفید، یکی از دختر تپل و یکی از دختر لاغر و حتی توی اعتقادات هم یکی از دختر مذهبی خوشش میاد، یکی از دختر غیر مذهبی، یکی از دختر آروم خوشش میاد و یکی از دختر پرجنب و جوش…
این واقعا تعریف یکسانی نداره! اما در غالب آقایون ظاهر در درجه اولویت بالایی قرار داره مگه اینکه فرد بسیار معتقد یا با اخلاقی باشن که این موارد رو بی اهمیت بدونن.

هم خونه عضو سایت پاسخ داده شده 7 سال قبل

چه خوب میشه دوستان دیگه هم نظراتشون رو به اشتراک بذارن

سعید 7 سال قبل

کلی نوشتم و بعد پاکش کردم. بهتره همون اصل مطلب رو بگم که خودتون پرسیدین. برای من ترکیب دهانی اولین چیزیه که توجهمو جلب میکنه. یعنی لب و دهان و دندان. اگر این ترکیب به دلم بشینه یعنی نود درصد بنظرم چهره اش زیباست. طبیعیه که چشم و ابرو در فاکتورهای بعدی قرار میگیره و همینطور تناسب اجزای صورت. اما دهان برام در درجه اوله و بیشتر نظرمو جلب میکنه. پیشانی بلند هم برام جذابه. رنگ پوست هم نه خیلی تیره و نه خیلی سفید باشه. کلا اهمیت این قسمت رنگ برام کمتره ولی خب بی اهمیت هم نیست.  در مورد سوال دوم سعیمو میکنم در چهره ای دقیق نشوم که خدا بدش نیاد ولی در نگاه اول طبیعتا ذهنم به سمت زیبایی با همون معیارهام میره و اگر باهاشون جور باشه شاید نگاه دوم و سوم رو هم بندازم که این یعنی بنظرم زیبا اومده هرچند سریع این فکرو از سرم بیرون میکنم که پرورش پیدا نکنه. مثلا به دختری فکر میکنم که قبلا باهاش قصد ازدواج داشتم و قسمت نشد. اینطوری بنظرم خیلی بهتره تا اینکه بخوام چهره زنانی که در روز میبینم رو توی ذهنم نگهدارم و بپرورم.  البته اینروزها به هر چهره ای نگاه میکنی یا ارایش داره و یا با عمل جراحی آمیخته شده و کم پیش میاد که یک قیافه خدادادی پیدا کنی. که این برای شخص من جوریه که به دلم نمیشینه. بماند که بالاخره هیچ زیبایی هم ماندگار نیست و در نهایت اون سیرت زیباست که هر دختر و پسریو دلنشین میکنه تا ابد. وگرنه دختر شاه پریان باشی و بداخلاق، حتی اگر زیباییت ابدی باشد چندصباحی بیشتر مجذوب حتی چشمها باقی نخواهی ماند. شما هم به خدا توکل کن. من نظرمو گفتم ولی واقعا زیبایی معیارها و مرزهای عجیب و غریبی نداره. مثلا تعجب میکنم که در بعضی موارد حتی میشینن با متر و خط کش و پرگار اندازه میزنن که فلانی صورتش در مقیاس علمی زیباترینه! عشق و مهر و محبت کسی که توی دل آدم بیفته اون میشه زیباترین موجود دنیا روی زمین. اینا شعار نیست، من به این باور رسیدم خودم.  برای ازدواج هم متوسل بشید به صاحب دنیا و نمایندگان و برگزیدگان بر حقش به روی زمین. اونا قدرت دارن بر تعیین کردن و تاثیر گذاشتن روی تقدیر وقتی بهشون متوسل میشیم و واسطه قرارشون میدیم. هرچیزی از خدا میخواهید چله زیارت عاشورا بگیرید تا ان شاءالله به خواسته تون برسید.

مازیار شاهسون عضو سایت 6 سال قبل

شما اصلا نگران این حرفا نباش ! ظاهر یه چیز سلیقه ایه.خوشگل ترین دختر از نظر یه پسر ممکنه از نظر یه پسر دیگه زشت باشه! 
ضمن اینکه نه معمولا کسی تو دلش با خودش نمیگه وای این دختر چقدر زشته، فقط اگه خیلی به دل پسر بشینه ممکنه با خودش بگه چقدر این دختر خوشگله…..
اینکه خواستگار ندارید خب اول باید ببینید اونقدر که باید دیده شدید یا نه ؟ تو جلسه های زنانه، توی محیط کار یا تحصیل. این خیلی مهمه که شما به اندازه کافی دیده بشید.
و در آخر یه توصیه کلی هم بکنم، اینکه آدم یه خصلت خوب داشته باشه که به عنوان ویژگی اون فرد حساب بشه خیلی خوبه….مثلا میگن فلانی خیلی مهربونه، اون خیلی با معرفته، اون خیلی سخت کوشه و …. این ویژگی ها باعث میشه کسی که همچین ویژگی ای خیلی براش مهمه سریع تر شما رو پیدا کنه! مطمئن باشید ظاهر مهم ترین چیزی نیست که یه آقا ( البته یه آقای درست و حسابی ) بهش فکر میکنه !

رفتن به نوار ابزار